tisdag 22 juli 2008

När vaknar reklambyråerna?

Ett mycket bra inlägg skrivet av Leif Kajrup. Han skriver följande;
"Mockfjärds marknadschef: Reklambyråerna för dåliga på sälja
För de flesta marknadschefer är ett samarbete med en reklambyrå självklart. Men inte för Mockfjärds fönster som har ökat försäljningen från 80 till 330 miljoner på fyra år. Johanna Eriksson, marknadschef på Mockfjärds förnster, tycker att reklambyråerna är för dåliga på reklam som genererar försäljning."

Det är det som nu händer som jag länge har varnat för. Varför anlita en reklambyrå om de inte kan utföra sin uppgift utan bara vill vinna priser? Alla som jobbar på reklambyråer eller inom branschen borde stanna upp och fråga sig själv: Varför gör jag det här? Just nu känns det som majoriteten av svar skulle bi: "För att vinna guldägg".

Jag håller med. Det är en utmärkt beskrivning på vad som håller på att hända / händer. Läs hela inlägget här: http://blog.reklam2punkt0.se/2008/04/nu-mste-reklambyrerna-vakna.html

Läs även andra bloggares åsikter om , ,